ideeën laden...
de buik magazine
Horeca in de Schijnwerpers
De Buik zet al meer dan tien jaar horeca in de schijnwerpers. Na het succes van de Buik krant presenteren we met smakelijke trots de eerste editie van de Buik magazine.

In opdracht van de Buik en Veenman+ hebben wij de art direction en volledige vormgeving van dit 152 pagina dikke magazine verzorgd.

Nieuwe lettertypes
Om het magazine visueel aantrekkelijker, functioneler en effectiever te maken introduceren we, naast Bree Serif, twee nieuwe lettertypes in de huisstijl van de Buik. Door te variëren met typografie, lettergrote en compositie van de titels voegen we diversiteit toe aan het ontwerp en voorkomen we dat het saai of monotoon aanvoelt. Dit is essentieel om de aandacht van de lezers vast te houden.

We laten zien wat er gebeurd in de wereld van horeca

de buik magazine binnenwerk
Arceren

Om horecaondernemers extra aandacht te geven zijn de namen van restaurants gehighlight met het opvallende handgeschreven lettertype. Zo maken we in één oogopslag duidelijk bij welk restaurant jij indruk kunt maken op je date.

Door de tekst zwart te houden hebben lezers zelf de optie om favorieten extra uit te lichten door middel van bijvoorbeeld een markeerstift.

De vier steden van de Buik
De Buik schrijft voornamelijk over Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Deze vier steden worden extra uitgelicht in het magazine. Door iedere stad een eigen kleur te geven creëren we onderscheid tussen algemene artikelen en verhalen over horeca binnen een stad. 

de buik magazine highlight restaurants
de buik magazine steden
Naar boven